ETIQUETAS

lunes, 16 de marzo de 2020

INGLES

FECHA: 19/03/2020
CLASE N°2 (Correspondiente al 19/03/2020)
DOCENTE: Schlottauer, M. Belén


CONTENIDOS: Revisión de tiempos verbales (Simple Present - Present Continuous - Simple past - Past continuous - Present Perfect). Continuación a lo trabajado durante la clase anterior.

ACTIVIDADES:

1. Read the following text "Fukushima Nuclear Disaster" and answer the questios.




a) When and where did Fukushima occur?
b) What happened at Fukushima?
c) How bad was the nuclear disaster compared to other disasters in history?

2. Mark each statement about Fukushima Nuclear Disaster T (True) or F (False).


3. Complete the chart using Present Simple, Past Simple and Past Continuous.



4. "Verb list"  Write the past and past participle forms of the verbs


5. Complete the sentences using the present perfect tense.



APOYO
Adjunto a continuación, cuadros explicativos y ejemplificativos de los tiempos verbales, por si alguien necesita refrescar estructuras o usos. Aclaración: "progressive"="continuous" (Ej: Present Progressive = Present Continuous)







OBSERVACIONES:

Chicos, es importante que las actividades que les vaya subiendo al blog estén en la carpeta con fecha de la clase correspondiente (se encuentra en el encabezado de esta página) ya que lo que vayamos trabajando por este medio forma parte de la revisión de contenidos de años anteriores. Por favor, estén al día con la carpeta!
Cualquier duda que se les presente, pueden enviarme un mail a mbschlottauer@hotmail.com.ar. Dentro del horario de las clases que tenemos juntos (Jueves de 7:30 a 9:30) estaré respondiendoles.




CLASE N°3
FECHA: 26/03/2020
DOCENTE: Schlottauer, M. Belén


CONTENIDOS: Revisión de tiempos verbales (Simple past - Present Perfect).

EXPLANATION:

Present Perfect: 

We form the Present Perfect with HAVE/HAS + PAST PARTICIPLE. We use it:

*To talk about experiences in our lives (Para hablar de experiencias vividas)
             I've been to the USA three times.
             I´ve never eaten Mexican food.
             Have you ever travelled abroad for work?
             She's seen this film before.
*To talk about something that happened a short time ago with just or recently. (Para hablar de algo que pasó hace poco tiempo usando las expresiones justo o recientemente)
             We´ve recently moved to new offices.
             I've just seen your text messaje.
*To talk about something that happened earlier than we expected, or didn't happen when we expected, with already, yet and still. (Para hablar de algo que pasó antes de lo esperado o que no pasó cuando lo esperabamos, usando las expresiones ya, todavía o aún)
             I've already spoken to Tony.
             Have you written that report yet?
             I haven't finished it yet. / I still haven't finished it.
To talk about the duration of a situation that started in the past and is still true now, with for or since (Para hablar de una situación que empezó en el pasado y sigue siendo real, usando las expresiones por o desde)
             I've worked here for ten years.
             She's lived here since 1985.


Past simple
We use the past simple to talk about completed actions in the past. We often use the past simple with words and past time expressions such as yesterday, last saturday/week/month/year , in 2014, five years/ months ago (Usamos el pasado simple para hablar de acciones completas o terminadas en el pasado)
             Mike opened the door and saw a package on the floor.He picked it up and opened it. He couldn't believed what he saw!

ACTIVIDADES

1. Choose the correct option to complete the sentences. (Elegir la opción correcta para completar las oraciones)

2. Tick (✓) the sentences if they are correct. Then, correct the incorrect sentences. (Hacer un tilde a las oraciones que están correctas. Luego, corregir las incorrectas. Tener en cuenta las explicaciones)


3. Complete the text with the verbs and adverbs in brackets. Use the past simple or present perfect tense. (Completar el texto con los verbos o adverbios entre parentesis. Usa pasado simple o presente perfecto)



OBSERVACIONES
Chicos, sigan copiando las explicaciones y actividades en la carpeta con fecha de la clase correspondiente. En este caso, elegí actividades que puedan copiar directamente sin necesidad de imprimir.
Cualquier duda que se les presente, escríbanme a mbschlottauer@hotmail.com.ar.






CLASE N°4
FECHA: 02/04/2020
DOCENTE: Schlottauer, M. Belén


Good morning everybody!! :) Espero estén todos muy bien y no haya dificultades hasta el momento con el contenido que estamos trabajando (a la fecha, no he recibido ninguna consulta de este curso, recuerden que mi e-mail está a su disposición para que podamos estar en contacto).
En esta oportunidad, como habíamos programado en la primer clase, comenzaremos a utilizar el cuadernillo de actividades pensado para 5to año. La 1er unidad, que es una unidad de revisión, nos brinda ejercicios para practicar los siguientes tiempos verbales: Presente Simple y Presente Continuo, Presente Perfecto, Pasado Simple y Pasado Continuo, Presente Perfecto y Pasado Simple. Entonces, continuaremos con la revisión de temas como lo hemos estado haciendo hasta ahora, pero ya, dentro de los contenidos anuales.

CONTENIDOS: Revisión de tiempos verbales (Present Simple - Present Continuous).

ACLARACION:

Remember the uses and structures of both tenses (Present S. and Present C.) En la clase N°2 les adjunté unos cuadros, utilícenlos como apoyo.

ACTIVITIES:

1. Complete the sentences with the correct word. Then, choose the correct sentence to complete the rule. (Completar las oraciones con la palabra crrecta. Luego, elegir la oración correcta para completar la regla)


The present _________________ describes an activity happening now, at the time of speaking.
The present _________________ describes a present activity that happens regularly but only during a short period of time. 

2. Read the following text and answer the questions (Leer el siguiente texto y rsponder)


a. How many hours of TV does Brian watch?
b. List the TV programmes Brian watches.
c. Find two examples of lazy behaviour.
d. What do you think a 'couch potato' is?
e. List three things that Brian does every day. What tense does he use to describe them?
f. 'Brian Blakey is sitting on his sofa'  What tense is used in this sentence? Why?

3. Look at these pairs of sentences. Decide which of the two people could say each of the sentences. Match (Mirar los pares de oraciones. Decidir cuál de las dos personas podría decir cada una. Unir)

a.           'I watch soap operas.'                                     a journalist writing an article about soap operas
              'I am watching soap operas'                           Brian Blakey

b.           'I'm working at a restaurant'                           a waiter
              'I work at a restaurant'                                    a student in a holiday job

c.           'I travel a lot'                                                   a student on holiday
              'I´m travelling a lot'                                        an airline pilot

4. Read the dialogue. Put the verbs in brackets into the Present Continuous or the Present Simple. (Leer el dialogo. Colocar los verbos entre paréntesis en presente continuo o presente simple)



OBSERVACIONES:
Esto es todo por hoy. Recuerden: Las actividades en la carpeta (fecha, título, consignas en inglés y la actividad correspondiente a cada consigna resuelta, obvio!!).
En esta oportunidad vengo a proponerles unirse a un aula virtual que creé en google classroom. ¿Cuál es la finalidad? Que podamos comunicarnos en conjunto, como siempre digo y promuevo, para que planteen sus dudas y poder aclarar ideas ya que sabemos que las dudas de uno pueden ser dudas de muchos. Además, podrán subir las actividades resueltas. Habrá actividades para entregar de forma obligatoria y otras de práctica. La plataforma está buenísima porque les recuerda si tienen actividades para entregar ;)  De esta forma, podremos ir evaluando el proceso de cada uno así luego no nos encontramos con alguna sorpresa (me asusta el hecho que no me hayan planteado dudas por mail). ¿Cómo me uno? En su buscador ponen "google classroom", entran a la página y van a encontrar en la esquina de arriba a la derecha, un signo "+", presionan ahí y eligen la opción "apuntarse a una clase". Va a pedirles un código, en este caso nuestro código es rgtkxu5 lo ingresan y listo :) 

Obviamente, van a encontrar lo mismo que les subo acá (y quien les dice con algún video explicativo, canciones o juegos para pasar nuestra cuarentena) pero vamos a estar conectados en nuestra aula virtual para ayudarnos entre todos. 
Espero estén todos muy bien, extrañando la escuela y las clases tradicionales como yo! Los espero en el aula y cuenten conmigo para lo que necesiten!! 
Abrazos virtuales. ❢



CLASE N°5
FECHA: 16/04/2020
DOCENTE: Schlottauer, M. Belén


Good morning everybody!! :) How are you? Primero que nada les pido paciencia con los trabajos, estoy corrigiendo todo lo que me mandaron pero, al ser una nueva forma de corrección lleva tiempo acostumbrarse y por supuesto lleva más tiempo de lo habitual.

CONTENIDO: Present perfect tense

EXPLANATION: Les dejo un video explicativo para quienes lo necesiten
 https://www.youtube.com/watch?v=XGw2-p2WuJk

ACTIVITIES:

1. Complete the table with these words.



2. What are the infinitives of these irregular third forms?

BROKEN - DRUNK - EATEN - FED - MADE - HAD - MET - SPENT - 
BUILT - DONE - COME - WON - LOST - LEFT - BEEN - GONE 

3. Use the pictures and the words to write sentences. Follow the example


4. Put the verbs into the correct form (present perfect simple).
  1. (not / work)  today.
  2. We (buy)  a new lamp.
  3. We (not / plan)  our holiday yet.
  4. Where (be / you) ?
  5. He (write)  five letters.
  6. She (not / see)  him for a long time.
  7. (be / you)  at school?
  8. School (not / start)  yet.
  9. (speak / he)  to his boss?
  10. No, he (have / not)  the time yet.

OBSERVACIONES: Esto es todo por esta vez. No olviden tener la carpeta al día y cualquier duda que se presente contactarme a mi e-mail o en nuestro classroom. 
Kisses.



CLASE N°6
FECHA: 23/04/2020
DOCENTE: Schlottauer, M. Belén


Good morning everybody!! :) How are you?


CONTENIDO: Present perfect and past simple tenses

REVISION:
Present Perfect: 

We form the Present Perfect with HAVE/HAS + PAST PARTICIPLE. We use it:

*To talk about experiences in our lives (Para hablar de experiencias vividas)
             I've been to the USA three times.
             I´ve never eaten Mexican food.
             Have you ever travelled abroad for work?
             She's seen this film before.
*To talk about something that happened a short time ago with just or recently. (Para hablar de algo que pasó hace poco tiempo usando las expresiones justo o recientemente)
             We´ve recently moved to new offices.
             I've just seen your text messaje.
*To talk about something that happened earlier than we expected, or didn't happen when we expected, with alreadyyet and still. (Para hablar de algo que pasó antes de lo esperado o que no pasó cuando lo esperabamos, usando las expresiones ya, todavía o aún)
             I've already spoken to Tony.
             Have you written that report yet?
             I haven't finished it yet. / I still haven't finished it.
To talk about the duration of a situation that started in the past and is still true now, with for or since (Para hablar de una situación que empezó en el pasado y sigue siendo real, usando las expresiones por o desde)
             I've worked here for ten years.
             She's lived here since 1985.


Past simple
We use the past simple to talk about completed actions in the past. We often use the past simple with words and past time expressions such as yesterdaylast saturday/week/month/year , in 2014, five years/ months ago (Usamos el pasado simple para hablar de acciones completas o terminadas en el pasado)
             Mike opened the door and saw a package on the floor.He picked it up and opened it. He couldn't believed what he saw!

Video explicativo con la diferenciación entre ambos tiempos:

https://www.youtube.com/watch?v=vmj5AHRT410

ACTIVITIES:

1. Complete the table with these words:

MOVED - STARTED - HAS CAUSED - HAVE LOOKED - PLAYED - HAVE PLAYED.



2. Match the tenses with the uses. Use A to Present Perfect and B to Past Simple

a) We use _____ when something happened at a specific time in the past.
b) We use _____ when the time of the action in the past is not given or known.
c) We use _____ when a past action has results in the present.
d) We use _____ the past action is not linked with the present.

3. Complete this inteview with an English footballer. Put the verbs in brackets in the Present Perfect or Past Simple.


4. Read the following text. Are the sentences true (T) or false (F)? Correct the false sentences.



a) He has had a normal life. _____
b) Fabrice lived in the UK when he was a child. ____
c) He has lived in the USA since he was eleven. ____
d) He became a professional footballer after he left school. ____
e) He had to change careers because of a health problem. ____
f) He has recently completed a degree in sports journalism. ____
g) He has already written articles for the BBC. ____
h) In his life he has had a lot of opportunities. ____

5. Which verbs in bold in 4 are present perfect? Which are past simple?


OBSERVACIONES: Chicos, en el classroom van a tener estas mismas actividades subidas. Aviso esto porque el blogg está suprimiendo algunas imágenes luego de subidas, por eso es importante que tengan en cuenta que en el classroom tenemos las mismas actividades. Queda la actividad del próximo jueves y terminaríamos con la revisión de contenidos, por lo que habrá un nuevo tp con TODOS los tiempos verbales que repasamos. Revisen que no hayan dudas, por favor!
Kisses, Belén


CLASE N°7
FECHA: 30/04/2020
DOCENTE: Schlottauer, M. Belén


Good morning everybody!! :) How are you today?


CONTENIDO: ALREADY, EVER, NEVER and YET (adverbs from Present Perfect tense)

Explanation:

El Present Perfect se usa también con todas estas otras partículas:

  EVER  (que se traduce por alguna vez, en alguna ocasión) normalmente en preguntas del tipo …
 Have you ever been to London? (¿Has estado alguna vez en Londres?) Have you ever eaten sushi? (¿Has comido sushi en alguna ocasión?)
 NEVER (que se traduce por nunca)
I have never met anyone famous. (Nunca he conocido a nadie famoso.) We have never seen a ghost. (Nunca hemos visto un fantasma.)
 YET fíjate que siempre se coloca al final de la frase, pero …
en preguntas (se traduce por ya o todavía no) Has the match finished yet? (¿Ha acabado ya el partido?) Have they arrived yet? (¿Todavía no han llegado?)
en oraciones negativas (se traduce por todavía o aún) No, the match hasn’t finished yet. (No, … no ha terminado todavía.) No, they have not arrived yet. (No, aún no han llegado.)
 ALREADY (se traduce por ya) se usa normalmente en oraciones afirmativas y siempre va colocado entre el auxiliar y el verbo. Yes, the match has already finished. (Si, el partido ya ha acabado.) Yes, they have already arrived. (Si, ya han llegado.)

Activities:
1. Fill in the gaps with ever or never
a) Have you ________ eaten snake meat?
b) I have _________ been to Dufan. 
c) She has _________ gone to music concert.
d) Have they __________ borrowed a book from library?
e) Have your friends __________ fed a crocodile?
2. Complete these mini-dialogues between Paco and his mother using already or yet (Completar los mini diálogos entre paco y su mamá usando already o yet)
0. Have you finished your homework yet? (finish / homework)
No, I haven’t finished yet.   (X)
1. ______________________________ (do / Maths problems) 
____________________________________ (⤴)
2. ______________________________ (revise1 History) 
____________________________________ (⤴)
3. ____________________________________ (learn / Irregular verbs) 
____________________________________ (X)
4. ____________________________________ (write / essay2 ) 
____________________________________ (X)
5. ____________________________________ (study / French test) 
____________________________________  (⤴)
3. Complete the sentences with: already, ever, never or yet.
a) Would you like something to eat? No, thanks, I've ____________ had lunch.
b) Have they finished the game _________?
c)Have you ________ played squash?
d) I don't know much about golf. I've ________ watched it.
e) This season my football club hasn't won any matches ________.
f) Have you _________ been to Venice? No, I have _________ been there. 
4. Complete the sentences using present perfect tense.
a) _________________________________( My brothers / already /clean the room)
b) __________________________________ ( I / not / submit mini project / yet )
c) __________________________________ ( Sam / not / come home / yet )
d) ___________________________________ (Bill and Jill / already / speak to our principal) 
e) ___________________________________ ( I / already / eat my lunch)

Observaciones: Eso es todo por hoy. Cualquier duda que surja, por favor contactense conmigo. El jueves que viene les subiré un trabajo para entregar con todos los temas repasados hasta ahora. 
Besos


CLASE N°8
FECHA: 07/05/2020
DOCENTE: Schlottauer, M. Belén


Good morning everybody!! :) How are you today?
Lo prometido es deuda, por lo que hoy les envío en segundo TP que tiene carácter de entrega obligatorio hasta el jueves 14/05. Recuerden, como lo hicieron anteriormente pueden enviarme los trabajos por el classroom o hacerlo a mi e-mail: mbschlottauer@hotmail.com.ar

Activities:

1. Read this modern version of Hamlet. Put the verbs into Past Simple or Past Continuous. 

Hamblet was a student in New York. His father ______________ (be) the boss of the family business, but he ___________ (die) in a car accident. Hamblet's uncle _______________ (become) the boss and ______________ (marry) Hamblet's mother. One day, Hamblet ______________ (study) in the library, when he _____________ (receive) a note from a friend. It ______________ (say), 'your uncle _______________(kill) your father'. Hamblet ________________ (phone) his mother on his mobile phone and she _______________ (come) to the library. They ____________ (argue), when Hamblet _______________ (hear) a noise behind a bookshelf. Somebody _____________ (listen) to their conversation. Hamblet ____________ (kill) him. Unfortunately, it _____________ (be) his girlfriend's father! When his girlfriend _______________ (find) out about her father, she ____________ (drown) herself in the university pool. Hamblet ________________ (sit) in a local burger bar, when his girlfriend's brother _______________ (come in). He ______________ (carry) a gun and was very angry.


2. Read about Cameron Diaz. Put the verbs in the Past Simple or Present Perfect.

In recent years Cameron Diaz ______________ (become) one of Hollywood's most promising young actresses. Cameron ______________ (begin) he career as a model when she was sixteen and _______________ (spend) five years travelling around the world. She _________________ (not enjoy) modelling and ________________ (go) for an audition for a small role in 'The Mask' with Jim Carrey. Since then, she ________________ (be) in several films and she __________________ (make) the transition from model to acress successfully. She ___________________ (perform) with actors like Keanu Reeves and Harvey Keitel.


3. Complete the text with already, never, yet or the verb in brackets in the correct tense.

My brother Wayne ____________(move) to California to look for work as an actor. He has _____________ had a major part in a film before. He _____________ (arrive) in Hollywood two weeks ago. His friends _______________ (introduce) him to some important contacts. He has _____________ met two producers, but he hasn't signed a contract _____________.

That's all. Short and sweet :) 
Kisses, Belén

CLASE N°9
FECHA: 14/05/2020
DOCENTE: Schlottauer, M. Belén


Good morning everybody!! :) How are you today?
Primeramente quiero contarles que estas son las últimas actividades que serán subidas al blogg, ya que a partir de la semana próxima nos manejaremos exclusivamente por el classroom que estuvimos utilizando también hasta ahora. Por esta razón pido que si alguien aun no se unió al classroom de inglés de 5°A, lo haga pronto.
Ahora sí, el día de hoy comenzaremos con la unidad N°2 de nuestro booklet, la cual nos presenta como contenido principal el tiempo verbal "pasado perfecto"

Past perfect tense

Explanation

El "past perfect" hace referencia a un tiempo anterior al pasado reciente. Se emplea para señalar que un evento ocurrió antes que otro en el pasado. No importa cuál de los eventos se mencione primero, porque el tiempo verbal deja claro el orden temporal en que acontecieron.
En estos ejemplos, el Evento A es el que primero ocurrió y el Evento B tuvo lugar a continuación, es el más reciente:
Evento AEvento B
John had gone outwhen I arrived in the office.
Evento AEvento B
had saved my documentbefore the computer crashed.
Evento BEvento A
When they arrivedwe had already started cooking.
Evento BEvento A
He was very tiredbecause he hadn't slept well.
En inglés, el "past perfect" está compuesto por dos partes: el pasado del verbo to have (had) + el "past participle" del verbo principal.
Sujetohadpast participle
Afirmativa
Shehadgiven
Negativa
Shehadn'tasked.
Interrogativa
Hadtheyarrived?
Interrogativa negativa
Hadn'tyoufinished?
Activities:

1. Read the following story 



2. What is the moral of the story?

a) True friends are hard to find.
b) Choose your friends carefully.
c)Don't run away from danger.

3. Put these lines in one of the places (...) in the story.

a) ... because they had walked twenty miles.
b) He wanted to know what the bear had said to him.
c) ... because they hadn't eaten all day.
d) After the bear had gone...
e) He had heard that bears don't like eating dead meat.

4. Complete the questions and the answers. 

a)  Where _________ the travellers ____________?
     Along a country road.
b) Why ____________ to the city?
     Because they were looking for work.
c) What ___________ in the woods? 
     They saw a huge bear.
d) What ___________ the men do?
     One _____________ in a tree, the other _______________ to be dead.
e) What ____________ the bear ____________?
     In bent down, sniffed, then wandered away.

5. Answer the questions. Use Past Perfect.

a) Why were the travellers tired?
b) Why were they hungry?
c) Why did one of them pretend to be dead?
d) When did the other man come down from the tree?
e) What did he want to know?

Observaciones: Eso es todo por hoy. Recuerden plasmar todas las actividades y sus consignas en la carpeta. 
Besos, Belén